Bílkovinná dieta

Duben 17, 2012 0 komentářů Sdílet Vidění:  5173
bielkovinová diéta

Bílkovinná dieta s vysokým obsahem bílkovin je typická strava pro sportovce a kulturisty. Bílkovinná dieta je určena pro ty, kteří si chtějí zvýšit podíl svalové hmoty a spálit tuky. Tento typ diety se vyznačuje zvýšeným příjmem bílkovin a zvýšením fyzické aktivity, výsledkem čehož je nárůst svalové hmoty.

Bílkovinná dieta a stravování

Stravování během bílkovinné diety je následující. Na každý kilogram hmotnosti se přijímá 1 g bílkovin. Někdy to je i více gramů na kilogram tělesné hmotnosti a hodnoty se hýbou až do 30% celkové přijaté energie ve formě bílkovin.

Bílkoviny se přijímají především prostřednictvím potravin, někteří lidé se však rozhodnou používat doplňky výživy.

Proč jíst více bílkovin

Příjem vyššího obsahu bílkovin musí budovat svalovou hmotu. K trávení bílkovin potřebuje tělo více energie. Někteří lidé se domnívají, že bílkovina má vyšší úroveň sytosti.

Které potraviny jsou bohaté na bílkoviny

Potraviny bohaté na bílkoviny s nízkým obsahem tuku:

  • kuřecí a krůtí maso
  • ryby (tuňák a losos) a další mořské plody
  • tvaroh a jiné mléčné výrobky s nízkým obsahem tuku
  • libové hovězí maso
  • proteinový prášek
  • vaječné bílky

Rizika spojená s bílkovinnou dietou

Existují různé názory na bílkovinný dietu. Někteří odborníci na výživu tvrdí, že strava s příliš vysokým obsahem bílkovin zatěžuje ledviny, vede k jejich poruchám ak stresu. Pokud máte problém s ledvinami, je třeba se vyhnout bílkovinné dietě.

Během bílkovinné diety je důležité dodržovat pitný režim.

Jaké jsou vaše zkušenosti s bílkovinnou dietou? Podělte se o ně v diskuzi pod článkem!

Foto © Kzenon - Fotolia.com

Přečtěte si více: Šetřící dieta




Diskuse k článku Bílkovinná dieta

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Bílkovinná dieta