Dieta po porodu

Květen 14, 2012 0 komentářů Sdílet Vidění:  3500
diéta po pôrode

Porod dítěte je jedna z nejtěžších a emocionální nejúžasnějších zážitků v životě ženy. Žena se seznamuje s její novou životní rolí, rolí matky, ale také se musí vypořádat se změnami a se stresem, které její těhotenství a porod přinesl. Zdravá strava resp. dieta po porodu vám pomůže cítit se lépe a pomůže vám dostat se do normálu rychleji. Nezapomínejte, že hubnutí po porodu by nemělo být vaší prioritou, protože děťátko potřebuje všechny živiny.

Kojení a kalorie navíc

Mateřské mléko představuje nejzdravější způsob, jak nakrmit dítě. Pokud kojíte, je nutné si uvědomit, že vaše tělo potřebuje kalorie navíc pro tvorbu mléka. Kojení spálí v průměru každý den 500 kalorií. Proto je třeba jíst víc, než jste byla zvyklá před otěhotněním, abyste nahradil ztracené kalorie při kojení.

Kojení a tekutiny

Dostatek tekutin jsou během kojení opravdu nezbytné. Tekutiny jsou potřebné pro tvorbu mateřského mléka. I když nekojíte, měli byste dodržovat správný pitný režim. Dostatkem tekutin po porodu zmírníte problémy ze vzniklými zácpami, které jsou po porodu velmi časté. Vhodné je pít mléko, ovocné šťávy a velké množství vody.

Jezte často a v malých porcích

Po porodu dítěte je normální, že se cítíte několik dní nebo dokonce týdnů velmi unaveně. Je důležité přijímat pravidelně dostatek energie formou malých častých jídel, které vám zajistí dostatečný a pravidelný přísun energie. Ujistěte se, že váš každodenní jídelníček obsahuje potraviny ze všech skupin potravin: obiloviny, ovoce, zeleninu, maso, mléčné výrobky, luštěniny a ořechy ve správném poměru. Přečtěte si článek o potravinové pyramidě a dozvíte se více o správném denním složení stravy.

Železo

Během kojení je důležitý dostatečný přísun železa. Jezte potraviny bohaté na železo, jako je maso, fazole, čočka a tmavá listová zelenina, kterými si doplníte vzniklé ztráty železa. I nedostatek železa může způsobit únavu.

Vláknina

Zácpa a hemoroidy jsou dva problémy, které provázejí ženy po porodu. Konzumací potravin s vysokým obsahem vlákniny, jakými jsou celá zrna, otruby, ovoce a zelenina zmírníte bolesti z hemoroidů a pomůžete snížit vznik zácpy.

Máte další vhodné tipy pro kojící matky? Podělte se o ně s námi v diskusi pod článkem!

Foto © Fotowerk - Fotolia.com

Přečtěte si více: Protikvasinková dieta




Diskuse k článku Dieta po porodu

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Dieta po porodu