Dieta při akné

Prosinec 12, 2012 0 komentářů Sdílet Vidění:  6237
diéta pri akné

Proč dieta při akné

Dieta při akné je způsob stravování, který pomáhá zlepšovat stav a kvalitu kůže, která trpí nadměrnou produkcí akné. Dieta při akné může pomoci zbavit se akné natrvalo. Množství výzkumů ve spolupráci s dermatology poskytuje doporučení pro lidi v oblastí stravování, jak vylepšit jejich jídelníček, pokud se chtějí zbavit akné.

Během diety při akné se konzumují potraviny s vysokým obsahem vlákniny a člověk by se měl vyhýbat výrobkům obsahujících arašídy, sůl, mléčné výrobky, smažená jídla a potraviny s vysokým obsahem rafinovaného cukru.

Faktory způsobující nadměrné množství akné na kůži:

  • dědičnost
  • Hormonální změny v těhotenství
  • hormonální vlivy
  • užívání některých léků
  • zahájení nebo ukončení užívání antikoncepčních pilulek
  • špatný make-up

Základní pilíře diety při akné

Dermatologové spolu s odborníky na výživu vytvořili seznam potravin, které obsahují prospěšné vitamíny a minerální látky, které by se měly konzumovat při problémech s akné. Dieta při akné byla navržena tak, aby zabránila tvorbě akné.

Jezte 20-30 gramů vlákniny denně. Vláknina pomáhá udržovat tlusté střevo čisté a odstraňuje z těla toxiny.

Jezte potraviny s nižším obsahem tuku.Ak chcete mít na kůži méně akné, měli byste jíst potraviny s nižším obsahem tuků. S vysokým obsahem tuků se může zvýšit hladina hormonů v těle, které způsobují vznik akné na pokožce.

Vyhněte se arašidom. V UPS studii bylo zjištěno, že arašídy a výrobky z arašídů způsobují vznik akné.

Zapomeňte na smažená jídla, omezte příjem kuchyňské soli a zcela vynechajtez jídelníčku čipsy a konzervované potraviny.

Vyhněte se mléčným výrobkům, jako je mléko, sýry a zmrzlina.

Vyhněte se sladkým potravinám, které obsahují rafinované cukry (limonády, bonbóny a sladkosti). Vysoký obsah sacharidů zvýší hladinu inzulínu v krvi, což může zvýšit hladina hormonů produkujících akné.

Při léčbě akné, se také doporučuje zvýšit příjem následujících vitamínů a minerálních látek, které zlepšují stav kůže:

  • vitamín A
  • vitamín E
  • vitamin B6
  • selen
  • zinek
  • omega-3 mastné kyseliny
  • chrom

Výhody diety při akné

I když někteří dermatologové nevěří změně jídelníčku při zabránění vzniku akné, jako je zvýšená konzumace ovoce a zeleniny a výrobků z nízkým glykemickým indexem, taková strava však může pomoci zabránit dalším zdravotním komplikacím, jako je cukrovka, onemocnění srdce či obezita.

Potenciální rizika diety při akné

Omezený příjem mléčných výrobků ve stravě se může snížit příjem vápníku v potravě , proto je třeba během této diety přijímat vápník ve formě doplňků stravy.

Doplňky výživy obsahující zinek mohou způsobit žaludeční nevolnost. Aby se tomuto zabránilo, neměli byste za jeden den přijmout více než 30 mg zinku.

Vitamín A je vitamin rozpustný v tucích. To znamená, že nadbytečný příjem tohoto vitamínu se ukládá v těle a až potom se vyloučí močí. Příliš mnoho vitaminu A může být pro tělo škodlivé. Před suplementací vitaminu A se poraďte se svým lékařem.

Foto © Stryjek - Fotolia.com

Přečtěte si více: Melounová detoxikační dieta




Diskuse k článku Dieta při akné

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Dieta při akné