Dieta 5:2

Srpen 8, 2014 0 komentářů Sdílet Vidění:  4687
dieta-5-ku-2-47157689

Popis diety 5:2

Postní program s názvem dieta 5:2 je poměrně populární v USA a Velké Británii a je oblíbená pro svou časovou nenáročnost. Laicky řečeno - 5 dní se stravujete normálně a 2 dny omezujete kalorický příjem na 500 denně. Tento typ stravy je nazýván i přerušované hladovění.

Základní myšlenkou je omezení kalorií během dvou dnů (nenásledují po sobě) v týdnu. Jako doplněk dieta vyžaduje pouze větší množství vody a vyváženost vitamínů během "nepôstnych" dní.

Původ diety 5:2

Redukňí dieta 5:2 se stala populární v roce 2012, kdy byl odvysílán dokument na BBC, kde reportér Michael Mosley vyzkoušel dietu a dopodrobna ji rozebral se specialisty na výživu a lékaři. Během diety můžete shodit 7 - 10 kilogramů za 5 týdnů a zlepšit si krevní testy.

Existuje několik typů přerušovaného hladovění v knižních návodech, kde najdete kompletní jídelníčky a typy jak překonat problémy s postem, zejména v počátcích.

Průběh diety 5:2

Během diety není nutné omezovat se v druzích potravin, které jsou povoleny a nepovolené. Jediné, co musíte dodržet je omezení kalorií dva dny v týdnu. 500 kalorií u žen a 600 u mužů, přičemž běžný denní příjem je 2000 kalorií. To znamená, že přísun jídla je nutné zmenšit na 1/4 toho, co běžně sníte.

Příklad: vejce na tvrdo má 77 kalorií, plechovka Coca - Coly je 150 kalorií a střední banán má 105 kalorií.

Pomoci rozvrhnout optimální denní příjem vám může i omezení kalorií na 150 při snídani, 100 při obědě, 200 na večeři a 50 - 100 pro svačinu.

Výhody a nevýhody diety 5:2

Výhody diety

Jednou z výhod této diety je, že podporuje produkci hormonu IGF-1, který podporuje léčebný proces v organismu.

Úspěch výrazně ovlivňuje váš zdravotní stav a hmotnost. Méně jídla znamená pro více z nás méně tuku a to způsobí hubnutí. Jen vrcholový sportovec totiž dokáže naplno využít všechny přijaté kalorie.

Během tohoto dietního programu se naučí tělo naplno využít všechny výživné části.

Nevýhody diety

Dieta 5:2 není vhodná pro dlouhodobé stravování. Může být nebezpečná pro lidi s poruchami příjmu potravy, těhotné a kojící ženy a děti. Nejde ani o rychlé hubnutí, přestože jeho anglický název Fast Diet tomu napovídá.

Jako u každé diety je tento typ stravy jen odrazovým můstkem ke zdravějšímu tělu. Zvažte doplnění cvičením, zvyšte přísun vody, dostatečně spěte a omezte kouření a alkohol.

Po dobu 5 dní "volna" se doporučuje vyhnout se kalorickým jídlům, rafinovanému cukru a omezit sacharidy a nezdravý tuk.

Přečtěte si více: Cambridge dieta




Diskuse k článku Dieta 5:2

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Dieta 5:2