Jak zhubnout s banány

Leden 22, 2013 0 komentářů Sdílet Vidění:  6980
227610_516801571692948_653414258_n

Banány patří po celém světě k jedněm z nejoblíbenějších druhů ovoce a také přinášejí velký přínos k hubnutí. Banán obsahuje relativně málo kalorií a vysoký obsah živin, vitamínů a také velké množství vlákniny. Díky tomuto nutričnímu obsahu patří banány mezi zdravé potraviny.

Výhody konzumace banánů

Banány jsou bohaté na sacharidy, čímž představují pro tělo zdroj energie a také obsahují důležité vitamíny a živiny, které podporují zachování si zdraví. Kromě toho, že banány pomáhají při hubnutí, mohou snížit riziko vzniku cukrovky, mrtvice, vzniku ledvinových kamenů, srdečních a kostních chorob a také rakoviny. Vláknina v banánech je užitečná při hubnutí, protože po snědení zanechává pocit sytosti delší dobu.

Nutriční složení banánů

Jeden středně velký banán má přibližně 110 kalorií, 30 gramů sacharidů, 3 gramy vlákniny, 19 gramů cukru a zanedbatelné množství bílkovin a tuků. Banány obsahují velké množství vitamínu C, B6 a draslíku.

Hubnutí s banány

Nižší příjem kalorií vede k postupnému hubnutí. Přestože má banán více kalorií na 1 porci, než jiné druhy ovoce a zeleniny, je to stále ideální volba pro ty, kteří chtějí zhubnout, díky svému nízkému glykemickému indexu. Potraviny s nízkým glykemickým indexem mají méně kalorií na velikost porce ve srovnání s jinými potravinami. Pokud bude váš jídelníček obsahovat větší množství potravin s nízkým glykemickým indexem, vaše hubnutí bude snazší.

Využití banánů v kuchyni

Banány jsou ideální potravinou na snídani, nakolik rychle uvolní energii a dodají delší pocit sytosti. Banán si můžete dát do ovesných vloček, horké vařené rýže nebo k cereáliím s mlékem. Banán můžete také použít při výrobě koktejlů nebo jej můžete přidat do jogurtu. Taktéž je vhodný do ovocných salátů nebo při výrobě různých nízkokalorických dezertů.

Pokud jste se rozhodli, že začnete hubnout pomocí banánů, nezapomínejte na to, že ideální a zdravé hubnutí dosáhnete celkovou úpravou jídelníčku a zvýšené fyzické aktivity. Kromě ovoce by měl jídelníček obsahovat celozrnné obiloviny, zeleninu, libové bílkoviny a nízkotučné mléčné výrobky. Před provedením jakýchkoli dramatických změn ve svém jídelníčku se poraďte se svým lékařem nebo dietologem.



Značky: jak zhubnout


Diskuse k článku Jak zhubnout s banány

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Jak zhubnout s banány