Redukční dieta – zásady a jídelníček

Prosinec 23, 2011 0 komentářů Sdílet Vidění:  3303
redukčná diéta - jedálniček

Rozhodli jste se držet redukční dietu a nevíte si poradit, jak by měl vypadat váš jídelníček při hubnutí? Musíte mít však na paměti, že hubnutí musí být zdravé a příjemné, nemůže narušit vaši pohodu. Redukční dieta a její jídelníček jsou určeny na snížení tělesné hmotnosti, májí být však plnohodnotné a vyvážené.

Zásady při redukční dietě

  • při redukční dietě byste neměli pociťovat hlad, proto je důležité, abyste měli dostatečný přísun zeleniny a ovoce, nejenže zaženou hlad, ale mají i nízkou kalorickou hodnotu
  • důležitou součástí redukční diety je , abyste snížili příjem kalorií, t.z. omezit hlavně tuky a cukry
  • stravu byste měli přijímat v menších dávkách 5-6x za den, vyvarujete se tak nárazovému ukládání tuku při přijímání potravy 2-3x za den
  • nejdůležitější zásadou při redukční dietě je trpělivost, úspěšné zahájení redukční diety a hlavně umět se vzdát špatných stravovacích návyků
  • Jídelníček redukční diety
  • pestrost a vyváženost (v redukční dietě mají být zahrnuty různé druhy potravin)
  • základem redukční diety jsou potraviny, které obsahují polysacharidy (chléb, těstoviny, rýže), nejméně energie obsahují brambory
  • zelenina (míjel 3x denně, protože navozují pocit sytosti a zahánějí hlad)
  • ovoce (alespoň 1x denně)
  • sacharidy (denní přijaté energie ve formě sacharidů má tvořit 55 %)
  • bílkoviny (při redukční dietě jsou vhodné i rostlinné i živočišné zdroje bílkovin)
  • tuky (denní přijaté energie ve formě tuků má tvořit maximálně 30 %, upřednostňujeme tuky rostlinné, protože neobsahují cholesterol)

Ilustrační foto © pressmaster - Fotolia.com

Přečtěte si více: Nejrychlejší způsob jak zhubnout



Diskuse k článku Redukční dieta – zásady a jídelníček

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Redukční dieta – zásady a jídelníček