DASH dieta jídelníček

Leden 15, 2013 0 komentářů Sdílet Vidění:  23596
dash diéta - jedálniček

DASH dieta je navržena tak, aby pomáhala předcházet vzniku vysokého krevního tlaku a také pomoci ho snížit. DASH dieta se používá také ke snížení rizika jiných chronických onemocnění, díky čemuž dostala i svůj název a to dieta pro všechny nemoci. Jídelníček DASH diety je navržen na 7 dní. Zdůrazňuje se příjem rostlinných potravin, menších porcí libového masa a také konzumaci mléčných výrobků.

Jídelníček DASH diety

PONDĚLÍ

Snídaně - 1 hrnek ovesné kaše, jogurt, banán

Svačina - 1/4 hrnku rozinek, 1/3 hrnku nesolených mandlí

Oběd - 3/4 hrnku kuřecího masa, salát, 2 krajíce celozrnného chleba, lžička dresinku, ovoce dle vlastního výběru

Svačina - jogurt

Večeře - 80 gramů libového hovězího masa, pečený brambor, 1 čajová lžička margarínu, zakysaná smetana, mléko a jablko

 

ÚTERÝ

Snídaně - 2 hrnky bobtnáním pšenice, chléb, čajová lžička margarínu, mléko, 1 banán, džus

Svačina - čerstvé ovoce vlastního výběru

Oběd - 60 gramů libového hovězího masa, celozrnná houska, rajče a hlávkový salát, pomeranč

Svačina - 1/2 hrnku jogurtu, slunečnicová seminka

Večeře - kuře s rýží, hrnek kantalup, zelený hrášek, mléko

 

STŘEDA

Snídaně - chléb s jogurtem, 1 broskev, džus

Svačina - 1/3 hrnku nesolených mandlí, 1/3 hrnku sušených meruněk

Oběd - 1/2 hrnku tuňákového salátu, okurkový salát, 1 krajíc chleba, 1/2 hrnku cottage cheese, 1/2 hrnku ananasu, PL mandlí

Svačina - jogurt

Večeře - 80 gramů ryb, 1/2 hrnku rýže, špenát, kukuřičný muffin

 

ČTVRTEK

Snídaně - 1/2 hrnku ovesné kaše, malá celozrnná bagetka, čajová lžička másla, mléko, 1 banán

Svačina - 2 polévkové lžíce arašídů, mléko

Oběd - 80 gramů krůtího masa, 2 krajíce chleba, rajče, brokolice, plátek sýra, pomeranč

Svačina - mléko

Večeře - cuketové lasagne, čajová lžička dresinku a margarínu, špenátový salát, džus

 

PÁTEK

Snídaně - 3/4 hrnku cereálií s mlékem, 1 banán, džus, 1 krajíc celozrnného chleba, čajová lžička margarínu

Svačina - 1/3 hrnku nesolených mandlí, 1/3 hrnku sušených meruněk

Oběd - 1/2 hrnku tuňáka, rajče a hlávkový salát, 2 krajíce celozrnného chleba, mléko a jablko

Svačina - jogurt

Večeře - 80 gramů ryby, hrnek rýže, čajová lžička margarínu, opečený špenát, malá sušenka

 

SOBOTA

Snídaně - hrnek ovesných vloček s mlékem, 1 banán, džus, 1 celozrnná houska, čajová lžička másla, džus

Svačina - čerstvé ovoce

Oběd - 80 gramů kuřete, plátek sýra, hlávkový salát, 2 krajíce chleba, kantalup, 1 polévková lžíce majonézy, džus

Svačina - 1/3 hrnku sušených meruněk

Večeře - hrnek špaget se zeleninovou omáčkou, špenátový salát, čajová lžička dresinku, 1/2 hrnku kukuřice, 1/2 hrnku hrušek nebo jablek

 

NEDĚLE

Snídaně - 1/2 hrnku ovesné kaše, 1 banán, 1/2 hrnku jogurtu, džus

Svačina - 1/3 hrnku nesolených mandlí, 1/3 hrnku sušených meruněk

Oběd - 50 gramů šunky, 2 krajíce chleba, plátek sýra, rajče, mrkev

Svačina - jogurt

Večeře - krůtí sekaná, pečený brambor a zakysaná smetana, opražené kapustové listy, rohlík, broskev

 

Máte svou variantu jídelníčku DASH diety nebo ověřené chutné recepty? Podělte se o ně v diskuzi pod článkem. Děkujeme!

 

Ilustrační foto © bit24 - Fotolia.com




Diskuse k článku DASH dieta jídelníček

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku DASH dieta jídelníček