Co byste neměli jíst, když chcete zhubnout

Duben 13, 2013 0 komentářů Sdílet Vidění:  4390
čo nejesť počas chudnutia

Zdravý dietní plán se má zakládat na rovnováze mezi zdravou stravou a fyzickou aktivitou. Mnozí z nás vědí, jaké potraviny jsou při dietě a hubnutí vhodné. Vhodné jsou ovoce a zelenina, celozrnná mouka, libové maso, ryby a přírodní zdroje tuku jako ořechy a olivový olej. Mnohé diety, i přesto, obsahují stále potraviny, které pro hubnutí nejsou zrovna ideální. Potraviny , které mají vysoký obsah tuku, cukru a obsahují jen málo výživných látek. Tyto potraviny bychom měli ze stravy vyloučit, případně zařadit do dietního plánu jen výjimečně.

1. krok úspěšného hubnutí

Na počátku procesu hubnutí bychom měli vyloučit nebo snížit příjem jednoduchých sacharidů. Nebezpečím jsou zejména rafinované cukry ukryté v pekařských výrobcích, bílém chlebu, koláčích, zákuscích, cukrovinkách a tyčinkách. Tyto potraviny obsahují hodně cukru, tuku a téměř žádnou vlákninu. Například kobliha obsahuje 250 kalorií, zatímco tyčinka z mléčné čokolády obsahuje 226 kalorií, z nichž 49 % pochází z tuků.

2. krok úspěšného hubnutí

Fast foody obcházejte mílovými kroky. Fast food strava obsahuje velké množství sodíku, cukru a tuku. Nezdravé složky této stravy jsou spojeny s nadměrným příjmem kalorií, čímž nepřinášejí do naší diety nic příznivé. Pravidelná konzumace takové stravy zvyšuje riziko vážných zdravotních problémů jako je obezita, cukrovka, nebo srdeční choroby. Obvyklá porce hranolků obsahuje 237 kalorií, z toho 46 % pochází z tuku.

3. krok úspěšného hubnutí

Nahraďte tučné a tučné maso jiným zdrojem bílkovin. Mnohé porce obsahují množství tuku a jejich konzumace může vést ke kornatění cév a ateroskleróze. V obchodech se zaměřte na maso, které mají nejvyšší procento obsahu masa. Ideální je obsah masa vyšší než 90 %.

4. krok úspěšného hubnutí

Vyhýbejte se limonádám a neředěným ovocným šťávám. Mají vysoký obsah cukru a neobsahují téměř žádné nutriční hodnoty. Plechovka Coca Coly obsahuje 140 kalorií a 39 g cukru.

5. krok úspěšného hubnutí

Pokud chcete zhubnout, vyhněte se alkoholu. Alkohol je zdrojem prázdné energie, to znamená, že dodává tělu energii a neobsahuje žádné zdraví prospěšné látky. Pokud se alkoholu nemůžete vyhnout, zkuste aspoň pít vodu přiměřeně k vypitým drinkem. Udržíte tak tělo hydratované a na druhý den nepocítíte neblahé účinky alkoholu.

Ilustrační foto Fotolia.com





Diskuse k článku Co byste neměli jíst, když chcete zhubnout

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Co byste neměli jíst, když chcete zhubnout