Kombinace potravin, které vám zlepší zdraví

Květen 22, 2013 0 komentářů Sdílet Vidění:  3749
jogurt a ovsené vločky

Staré dobré kombinace, jako například párek s hořčicí, nebo polévka s nudlemi, jsou známé hlavně pro svou chuť. Jsou však kombinace potravin, které mají přínos i pro naše zdraví.

Rajče a brokolice

Pokud máte problémy s prostatou, zkuste misku domácí rajčatové polévky s dušenou brokolicí. Obě jsou známé svými protirakovinnými účinky a podle výzkumů Kalifornské univerzity je konzumace této zeleninové kombinace ta pravá prevence před rakovinou prostaty. Vhodným způsobem přípravy je vaření, které zvyšuje antioxidační účinek. Takže si rajčata a brokolici naservírujte pravidelně a nejlépe ve vařeném stavu.

Špenát a pomeranče

Tato nevšední kombinace je sice na první pohled bizarní, ale po bližším prozkoumání se stane zcela logickou. Špenát obsahuje hodně železa, důležitého pro proces přenosu kyslíku v buňkách. Železo náš organismus těžší vstřebává a na usnadnění tohoto procesu potřebuje dostatek vitaminu C. Vitamin C najdeme zejména v citrusových plodech, tedy v pomerančích. Kromě kombinace špenátu a pomerančů může být vysoce přínosná i kombinace kukuřično - fazolového salátu, nebo jahod se špenátem, kde je železo i vitamín C zastoupen v dostatečném množství.

Pokud potřebujete vitamin C urychleně na vstřebávání železa, použijte čerstvě vymačkanou citrónovou nebo limetkovou šťávu, kterou zapijete svůj vitamínový doplněk s obsahem železa. 3 až 4 polévkové lžíce šťávy představují 10 % doporučené denní dávky vitamínu C.

Jogurt a ovesné vločky

Začněte svůj den s PP kombinací - prebiotika a probiotika, jako správná posila zdravého trávení. Prebiotika jsou nestravitelné složky potravin s vysokým obsahem vlákniny (banány, ovesné vločky, med). Probiotika jsou prospěšné střevní bakterie, které se nacházejí v kvašených potravinách (jogurty). Spojení probiotik a prebiotik tvoří symbiotické spojení. Vhodné je zejména pro lidi, kteří mají problém s nadýmáním a nadýmáním. Nebo také můžete vyzkoušet kombinaci jogurtového dipu se špenátem a artyčoky.

Pokud znáte i jiné zdraví prospěšné kombinace potravin, napište nám do diskuse pod článkem.

Ilustrační foto: Fotolia.com

Přečtěte si více: Superpotravina - bobule goji



Diskuse k článku Kombinace potravin, které vám zlepší zdraví

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Kombinace potravin, které vám zlepší zdraví