Dieta pro těhotné

3 října, 2011 0 komentářů Sdílet Vidění:  6701
diéta pre tehotné

Zdravá výživa je určena na základě přiměřeného množství potravin, bohatých na živiny a nápojů pro matku a její dítě.

Zdraví nenarozeného dítěte velmi ovlivňuje strava během těhotenství. Proto se klade mimořádný důraz na zdravou výživu. Důležitou součástí stravy je kyselina listová, jejíž přiměřený příjem před a během těhotenství, zejména v prvních týdnech je důležitá při defektech neurální trubice. Příjem vápníku je potřebný pro budování kostí a větší příjem bílkovin zase pro podporu růstu dítěte. Potřebný je i zvýšený příjem železa. Nadměrné použití ryb s vysokým obsahem rtuti je pro dítě škodlivá. Stejně se i nedoporučuje konzumace měkkých sýrů jako feta a brie, nedovařený korýšů a ryb. Strava by měla sestávat ze tří hlavních jídel, které doplňují tři vedlejší jídla bohaté na živiny a tím snížit velikost porcí zejména v prvním trimestru. Dieta stravování v těhotenství je bohatá na živiny jako kyselina listová, vápník, železo a bílkoviny. Při pocitech nevolnosti může být jedení během celého dne komplikované. Pokud jsou porce moc velké, tak zkonzumujete nadměrné množství energie, které vyústí do nadměrného přírůstku na hmotnosti.

Dieta je vhodná pro těhotné ženy, ale je to zdravý životní styl vhodný pro většinu lidí.

Foto © auremar - Fotolia.com

Přečtěte si více: Třífázová dieta



Diskuse k článku Dieta pro těhotné

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Dieta pro těhotné