10 denní ovocná dieta

4 září, 2012 1 komentář Sdílet Vidění:  11808
ovocná diéta

10 denní ovocná dieta je známá pro svou kombinaci chutí. Ovoce je velmi populární a dá se z něj vytvořit množství chutných jídel, od občerstvení, přes dezert až po různé šťavnaté ovocné pochoutky, které mohou tvořit základ stravovacího plánu během 10denní ovocné diety. Menu 10denní ovocné diety se skládá převážně nebo zcela z ovoce, což může povzbudit hubnutí a dodává tělu potřebnou energii. 10 denní ovocná dieta má své výhody i nevýhody a je proto třeba zvážit všechny aspekty ještě před zahájením jejího držení.

Funkce 10 denní ovocné diety

Hlavní funkcí 10 denní ovocné diety je zhubnutí nechtěných kilogramů. Nakolik je většina ovoce nízkokalorická, obsahuje hodně vlákniny a vody. Ovocná dieta založená na příjmu ovoce vede ke sníženému příjmu kalorií, což vede k úbytku hmotnosti. I když snížení hmotnosti není primárním cílem diety, můžete se pustit do ovocné diety právě proto, že si chcete podpořit zdraví a získat výhody z konzumace ovoce. Výhody ovoce jsou, že obsahují množství vitamínů, minerálů, antioxidantů a vlákniny, které chrání před chronickými onemocněními, jakými jsou rakovina, cukrovka, mrtvice a kardiovaskulární choroby.

Typy 10 denní ovocné diety

Během 10 denní ovocné diety se konzumuje především hrozny, melouny, banány, jablka, hrušky, pomeranče, grapefruity, jahody, nektarinky, broskve nebo švestky. Během diety můžete jíst malé množství zeleniny, hubených bílkovin a doplňovat výživovými doplňky. Některé typy ovocných diet dovolují jen konzumaci ovoce.

10 denní ovocná dieta a její výhody a nevýhody

Výhody 10 denní ovocné diety

10 denní ovocná dieta má řadu výhod. Jednou z nich je odplavení nadměrného množství sodíku z organismu, které se dostává do organismu konzumací zpracovaných potravin. Odplavení sodíku z organismu vede ke ztrátě na hmotnosti v krátkém čase, což může být vhodné pro ty, kteří chtějí rychle zhubnout. Zvýšená konzumace ovoce snižuje riziko vzniku ledvinových kamenů, zlepšuje hodnoty cholesterolu v krvi, ochraňuje před několika druhy rakoviny, snižuje riziko ischemické choroby srdeční a zlepšuje krevní tlak. Kromě toho, vysoká hladina vitaminu C nacházející se v plodech ovoce, může zlepšit imunitní funkce a podpořit opravu tělesných tkání. 10 denní ovocná dieta udržuje a posiluje fyzické zdraví.

Nevýhody 10 denní ovocné diety

I navzdory výhodám konzumace ovoce po dobu 10 dnů je dieta spojena is několika nevýhodami. Během držení diety se mohou objevit intenzivní pocity hladu s chutí na tuky, cukry či sůl během několika prvních dnů. Kromě toho, ovocná dieta je spojena s nepříjemnými pocity v ústech, kdy je jazyk pokrytý povlakem, přítomen je nepříjemný zápach z úst a celková slabost organismu.

Rizika 10 denní ovocné diety

Držení ovocné diety delší dobu může přinést množství zdravotních problémů. Organismus trpí nedostatkem vitamínu B12, vitamínu D, zinku a esenciálních mastných kyselin. Může se objevit větší kazivost zubů, únava, osteoporóza, úbytek svalové hmoty, vypadávání vlasů, kožní problémy či lámání nehtů. Vzhledem k vysokému obsahu cukrů v ovoci, se mohou u lidí s poruchami krevního cukru objevit nežádoucí účinky. Diabetici a lidé, kteří mají problémy s inzulinem by se měli poradit se svým lékařem ještě před zahájením 10denní ovocné diety. Dieta také není vhodná pro děti, těhotné a kojící ženy a starší lidi.

Máte zkušenosti s 10 denní ovocnou dietou? Podělte se o ně s ostatními v diskusi pod článkem, děkujeme!

Foto © viperagp - Fotolia.com

Přečtěte si více: 3 denní grapefruitová diéta


Značky: redukční dieta


Diskuse k článku 10 denní ovocná dieta

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku 10 denní ovocná dieta