Dělená strava

30 září, 2011 0 komentářů Sdílet Vidění:  9326
delená strava

Co je vlastně dělená strava

Hubnutí založené na principu, že strava, kterou konzumujeme, nekombinujeme v jednom chodu se škrobem, bílkovinami a kyselým ovocem se nazývá dělená strava. Patří mezi redukční diety.

Díky v těle nahromaděným toxinům a kyselých odpadních látek následkem kombinování škrobů a bílkovin jedním jídlem vznikají zdravotní problémy. Dělená strava říká, že vše co sníme vytváří v našem těle kyselé nebo zásadité látky a správným kombinováním potravin si můžeme zachovat stejnou rovnováhu. K udržení rovnováhy v organismu by mělo naše stravování obsahovat: jedno zásadité jídlo (jen ovoce a zelenina), škrobové jídlo (skupina sacharidů) a jedno jídlo s obsahem bílkovin (skupina bílkovin) .

Zdravá strava jako zelenina, saláty a ovoce jsou zásadité a neutrální, proto se mohou jíst s každým jídlem jako hlavní součást diety. Dieta zakazuje konzumaci rafinovaných a průmyslově zpracovaných potravin. Bílkoviny, škroby a tuky se doporučují konzumovat jen v malých množstvích. Samotné potraviny při dělené stravě by měly být mezi sebou dodrženy časovým odstupem 4 až 4,5 hodiny. Návod jak zhubnout doplňuje i během diety možná detoxikace, která by se měla uskutečnit jednou týdně. Strava by měla být založena na čerstvém ovoci a salátů v časovém intervalu od pátku večera do soboty odpoledne.

Dělená strava - bílkovinná skupina potravin

Bílkovinná skupina potravin v dělené stravě má obsahovat jen bílkoviny. Potraviny, které jsou bohaté na bílkoviny jsou ty, které obsahují více než 10 % bílkovin. Bílkoviny se rozdělují na bílkoviny živočišného původu a bílkoviny rostlinného původu. Rostlinné bílkoviny jsou neplnohodnotné, protože mají špatný poměr esenciálních aminokyselin, proto jich je dobré kombinovat s bílkovinami živočišného původu. Potraviny živočišného původu (mléko, maso, vajíčka) obsahují hodně vitamínu skupiny B, minerální látky a vitamíny.

Bílkovinné potraviny živočišného původu:

  • maso - maso vybíráme bílé a hubené, zejména drůbež
  • ryby - ryby vybíráme hubenější, losos
  • mléko a mléčné výrobky
  • jogurty, sýry a kefíry
  • vejce

Bílkovinné potraviny rostlinného původu:

  • sója
  • výrobky ze sóji
  • tofu

Dělená strava - neutrální skupina potravin

V neutrální skupině potravin se nacházejí potraviny, které tvoří přílohu nebo oblohu jednotlivým skupinám (bílkovinové a sacharidové skupiny). Neutrální skupinu potravin tvoří potraviny, které umí organismus dobře strávit. Neutrální potraviny však třeba konzumovat v omezeném množství.

Neutrální potraviny

  • tuky, máslo, olivový olej, lněný olej, slunečnicový a řepkový olej
  • zelenina, zelí, veškerá kořenová zelenina, květák, brokolice, cibule česnek, pažitka, lilek
  • olejnatá semena a plodiny, slunečnicová jádra, sezamová semínka
  • saláty, ledový, hlávkový, růžičková kapusta, čakankaorechy, vlašské, mandle, mák, kokos,
  • kořeněné pochutiny, ocet, hořčice, protlaky, bylinky, kořenicí přípravky a směsi
  • křen, meloun, fazolka zeleně a mnoho jiného
  • houby, žampiony, hlíva ústřičná, jakékoli lesní houby
  • želatina, agarové ztužovače

Dělená strava - sacharidová skupina potravin

Sacharidová skupina potravin v dělené stravě je tvořena většinou rostlinnými potravinami.

Potraviny, které patří do sacharidové skupiny:

  • neloupaná rýže
  • těstoviny (celozrnné, kuskus, grahamové)
  • proso, žito, oves, obiloviny
  • celozrnné výrobky
  • cereálie bez přídavku cukru (müsli)
  • brambory, sladké brambory, bramborový škrob
  • čerstvé ovoce
  • sušené ovoce
  • klíčky
  • med, javorový sirup

Ze sacharidů se snažíme zredukovat, nejlépe zcela vyloučit jednoduché cukry (sacharóza). Na doslazování nápojů a pokrmů volíme přírodní sladidla, například med a javorový sirup.

Pokud se plánujete stravovat podle principů této redukční diety, jistě si přečtěte i jídelníček dělené stravy. Pokud se již podle principů dělené stravy stravujete, podělte se o recepty v diskusi pod článkem.

Pro koho je dělená strava?

Dělená strava bude přitahovat hlavně lidi, kteří vyhledávají rostlinné jídlo a nepřekáží jim přísný režim, který oddělená strava jako dieta vyžaduje. Tato redukční dieta je prospěšná pro zdraví nakolik propaguje konzumaci velkého množství zeleniny a ovoce. Naopak opakující detoxikace může být v týdenních intervalech velmi omezující. Dělená strava vylučuje kouření, propracovanost, nezdravé psychické stavy a stres a negativní myšlenky na kolik jsou kyselinotvorné. Závěr o tom, zda je dělená strava zdravá a prospěšná nebo zdraví škodlivá si už musí udělat každý sám.

Foto © monticellllo - Fotolia.com

Přečtěte si více: Hladovka


Značky: redukční dieta


Diskuse k článku Dělená strava

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Dělená strava