Tříhodinový program hubnutí

30 září, 2011 0 komentářů Sdílet Vidění:  4954
trojhodinový program chudnutia

Popis diety - tříhodinový program hubnutí

Tříhodinový dietní program na zhubnutí je založen na principu pravidelného přijímání malých porcí, v tomto případě každé tři hodiny.

Tento typ diety vznikl v polovině prvního desetiletí 21. století ve Spojených státech. Autorem programu je Jorge Cruise, který sám byl obézním dítětem a teenagerům. Bez speciálního vzdělání dokázal změnit své tělo, díky upravenému způsobu stravování a stal se vzorem pro mnohé hubnoucích.

Cruise je také autorem dalších redukčních programů, které uveřejnil deník New York Times. Mezi ty nejznámější patří Ranních 8 minut, Tříhodinový dietní program a různé cvičební a stravovací programy. Často se objevuje v televizních talk - show a relacích o hubnutí.

Jak tříhodinový program hubnutí funguje

Tříhodinový program hubnutí je založen na filozofii, že načasování jídel je důležitější než typ a složení jídla. Metabolismus se může zvyšovat tím, že se pravidelně najíte. Udržet rychlost metabolismu konstantní je důležité kvůli nepřetržitému spalování tuků a jednoduššímu hubnutí.

Základní pravidla tříhodinového programu hubnutí

Pravidelně snídat přibližně hodinu po probuzení, každé tři hodiny něco snězte a poslední jídlo mějte tři hodiny před spaním. Tři hlavní jídla by měly střídat s dvěma menšími "snacky" v pravidelných tříhodinových intervalech. Doporučuje se pít osm sklenic vody denně. Káva zakázána není, ale platí jedno pravidlo. Pokud si dopřejete kávu, měli byste vypít alespoň dvě sklenice čisté vody, abyste nahradil ztráty vody a zachovaly organismus hydratovaný. Alkohol by měl být vyloučen. Dieta nezakazuje občasný fastfood nebo mražené polotovary , samozřejmě ne na denní bázi. Základem je plánování jídelníčku na pár dní předem. Jídlo by mělo být vyvážené z hlediska sacharidů, bílkovin a tuků. Důraz je kladen na výběr vhodných surovin - sacharidy, bílkoviny a tuky musí být v rovnováze. Dbejte přísně na kontrolu velikosti porcí.

Principy diety sice tvrdí, že není třeba se omezovat, ale pokud chcete hubnout doporučuje se snížit příjem energie na 1450 kalorií. Dieta zaručuje podle odborníků pomalé a stabilní hubnutí. Váhový úbytek týdně by se mohl pohybovat kolem 0,9 kg. Cyklus má trvat 28 dní. Pokud byste potřebovali zhubnout více, doporučuje se dietní program zopakovat opět.

Dieta jednoznačně neurčuje, zda je potřebný pohyb. Autor dokonce dietu doporučuje lidem trpícím nemocemi pohybového ústrojí nebo omezenou pohyblivostí. Na druhé straně tvrdí, že budování svalové hmoty je důležité při hubnutí, protože i v klidu spálí sval více kalorií než stejné množství tukové hmoty. Při svalových buňkách je totiž vyšší metabolická aktivita.

Výhody tříhodinového programu hubnutí

Tříhodinový program hubnutí je vhodný na pomalejší, ale efektivní hubnutí. Na rozdíl od hladovky nestresuje organismus a má nižší riziko jojo efektu. Podle dosavadních zkušeností těch, kteří dietu absolvovali se dá dokonce zaměřit na konkrétní partii těla, ze které chcete zhubnout, nebo ji potřebujete zformovat.

Tříhodinová dieta pomáhá bojovat s přejídáním a zabraňuje náhlým návalům hladu. Tím, že se tělo naučí jíst a vyžaduje potravu každé tři hodiny, odnaučíte se přejídat a pomiznú i noční rabovačky chladničky.

Tato redukční dieta nijak nezvyšuje vaše náklady, neboť všechny vhodné potraviny najdete běžně na pultech prodejen. Rovněž není nutné, abyste platili členské nebo kupovali speciální doplňky stravy.

Nevýhody tříhodinového programu hubnutí

Jednou z mála nevýhod dietního tříhodinového programu hubnutí je možná časová zaneprázdněnost v začátcích programu. Dokud si přirozeně nezvyknete najíst se každé tři hodiny, může vás toto časové omezení stresovat . Rovněž může být náročné dodržovat program, pokud máte časově náročné zaměstnání .

Rizika tříhodinového programu hubnutí

Tento program redukce váhy nepřináší žádné očividné rizika. Samozřejmě, je vhodné před zahájením zvážit následky pro váš zdravotní stav a případně se poradit s odborníkem nebo lékařem .

Výzkum

Vědci jsou nakloněni myšlence pravidelného stravování a přijímání optimálního počtu jídel (5 - 6 jídel denně). Také je potvrzeno, že k hubnutí dochází zejména kvůli omezení kalorií na 1500 denně. Nicméně pravidelnost stravy dokáže měnit stravovací návyky a životní styl.

Máte s tříhodinovým programem hubnutí pozitivní nebo negativní zkušenosti? Podělte se o ně v diskuzi pod článkem nebo v diskusním fóru, děkujeme!

Foto © danielkrol - Fotolia.com

Přečtěte si více: Tříbarevná dieta


Značky: redukční dieta


Diskuse k článku Tříhodinový program hubnutí

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Tříhodinový program hubnutí