20 lehkých kroků úspěšného hubnutí

6 srpna, 2013 0 komentářů Sdílet Vidění:  7279
úspešné chudnutie

Je jednoduché říci, že stačí více cvičit a méně jíst. Je to však jediné, co vám pomůže zbavit se nadbytečných kil? Lze s nimi bojujete už příliš dlouho a nevidíte, jak snadné a přirozené může být hubnutí. Stačí pár lehkých kroků, které vás dovedou k úspěchu a lepšímu pocitu ze života. Zde jsou:

Stanovte si plány a cíle

V běžném životě je plánování součástí každodenních povinností. Tak proč ho nezatáhne i do hubnutí? Mějte realistický cíl a plánujte proces svého hubnutí z týdne na týden. Pozor však na zbytečnou přísnost a jednostranné zaměření. Život není jen o hubnutí a dietě. Ujistěte se, že jste našli tu správnou rovnováhu a dieta vás nesvazuje a nebrzdí.

Dopřejte si více spánku

Po celodenním shonu, náročném tréninku a miliónu dalších povinností je jediné, po čem toužíme, naše postel a spánek. Právě dostatek kvalitního spánku usnadňuje tělu snášet změny během procesu hubnutí. Podle výzkumů vede nedostatek spánku (méně než 7-8 hodin denně) k přejídání, zpomalení metabolismu a nutí tělo k ukládání abdominálního tuku. Udělejte sobě a svému tělu laskavost a lehněte si do postele o něco dříve, než obvykle.

Zmenšete své porce

Někteří metodu hubnutí pomocí více menších jídel během dne opěvují. Vědci však dokázali, že podobná metoda může sabotovat vaše úsilí zhubnout. Může totiž nastat problém s kontrolou velikosti porce. Pokud patříte do skupiny, která má problém s velikostí jídla na talíři, zapomeňte na šest porcí denně. Řiďte se raději pravidlem o pravidelném příjmu a vaše hubnutí bude opět úspěšné.

Pište si, co, kdy a kolik jste snědli

Součástí plánování úspěšného hubnutí může být i pravidelná kontrola energetického příjmu a výdeje. Mnozí s tím mají problém, hlavně během náročnějších dnů. Jak si máme pamatovat co a kdy jsme jedli? Existuje mnoho pomůcek - diáře, bloky, nebo počítačové programy, které za vás přepočítávají kalorie a kilojouly.

Více se hýbejte

Zařadit pohyb do svého procesu hubnutí, je druhou polovinou úspěchu. Dnes, když mnohem více času prosedíte v autě a celé dny trávíme před počítačem a televizorem, je veškeré základní a nečekaný pohyb navíc vítán. Postačí lze vystoupit o zastávku dříve, nebo použít namísto výtahu klasické schody a vaše tělo se vám časem určitě odmění.

Odstraňte ze života nečekané kalorie

Známé pravidlo všech, kteří se snaží zhubnout, je dodržování pitného režimu. Zde je však třeba poznamenat, že nejde jen o příjem tekutin. Zaměřte se na příjem těch správných tekutin, tedy čisté vody. Slazené nápoje totiž přinášejí pocit hladu dříve, než chceme, díky ukrytému cukru.

Určitě si jeden den na prohřešky

Přechod na dietu je velká psychická a fyzická zátěž. Naplánovat si tzv.. oddechový den je součástí mnoha úspěšných dietních programů. Tento den vám (samozřejmě vše s mírou) může pomoci odreagovat se od pravidel hubnutí, kterými se striktně řídíte, a pomůže vám znovu se s chutí vrátit k dietě.

Zvedejte těžké váhy

Nezáleží na tom, zda jste žena nebo muž, zvedání těžkých vah přiměřeně vám pomůže rychleji zhubnout. Cvičení s těžkými váhami totiž nastartuje nejen nárůst svalové hmoty, ale i zrychlí spalování kalorií. Při tomto typu cvičení bude vaše tělo spalovat kalorie nadále i po ukončení cvičení.

Buďte odpovědní

Řekněte o svém hubnutí, svých plánech každému komu můžete. Rodina, přátelé, online komunita na vaší oblíbené stránce ... Čím více podpory cítíte, tím vám hubnutí půjde snadněji, a i dieta se vám bude zdát méně přísná.

Věnujte se různým pohybovým aktivitám

Pokud potřebujete dát svému tělu zabrat a spalovat kalorie co nejrychleji, vyberte si cvičení, které není jednotvárné, střídá mnoho různých pohybů, nástrojů, cvičení. Například střídejte kardiocvičenie s kruhovým tréninkem, posilováním či tancem.

Zkuste zapomenout na sacharidy

Nahradit sacharidy je nejlepším způsobem jak nastartovat hubnutí. Zkuste nahradit potraviny, jako chléb či těstoviny, zeleninou a ovocem. Právě ovoce a zelenina mají méně kalorií a sacharidů, a proto je můžete konzumovat větší množství bez přibírání.

Používejte jednoduché cvičební nářadí

Nepotřebujete drahé eliptické a jiné trenažéry, na kterých se můžete do sytosti vyřádit v posilovně. V domácích podmínkách vám stačí obyčejné švihadlo. Je výborné k zahřívání, ale i kontrolu intenzity vašeho tréninku. Zpočátku je třeba soustředit se více na dýchání než na počet opakování.

Během tréninku méně odpočívejte

Různé techniky cvičení vyžadují různě dlouhé odpočinkové pauzy. Odpočinek během cvičení je podstatný pro uvolnění svalů. Pokud však chcete hubnout rychleji a efektivněji, zkraťte si pauzy na odpočinek na 10-30 sekund. Zrychlete svůj metabolismus a tím i proces spalování.

Kombinujte cvičení

Prolínání dvou až tří různých druhů cvičení v jeden souvislý sled pohybů je výborným řešením, jak zpestřit svou každodenní rutinu, ale i dokázat toho víc za kratší dobu. Kombinace kliků, výskoků s vytahováním na hrazdu je výborným příkladem tohoto stylu cvičení.

Zkuste střídavý půst

Metoda přerušovaného hladovění je považována za velmi extrémní metodu, která však přináší úspěch zejména lidem, kteří jsou zvyklí jíst dvakrát-třikrát denně. Jde o metodu, která střídá doby krmení se (od 8-10.00) s dobami hladovění (od 14-16.00), nebo zařazuje do jídelníčku jeden postní den v týdnu, kdy nepřijímáme stravu jen tekutiny po dobu 24 hodin.

Dopřejte si více tuku

Institut medicíny doporučuje zařadit do složení stravy 25 až 35% tuku. Ukázalo se že potraviny s vysokým obsahem tuku zdravého, jako ořechy a avokádo, pomáhají zhubnout mnohem více než přísný dietní přístup. Ujistěte se, že víte, kolik tuku je pro vás prospěšné a jaké přijaté množství již vede k nechtěnému tloustnutí. Vyhýbejte se nasyceným tukům, které mají méně využitelné energie a neprospívají kardiovaskulárnímu systému.

Konzumujte více bílkovin

Pokud chcete zhubnout, zařaďte do svého jídelníčku potraviny s převahou bílkovinné složky. Bílkoviny pomáhají udržet svalovou hmotu a zvyšují termický efekt potřebný pro spalování uložených tuků. Potraviny složené převážně z bílkovin vás nasytí na mnohem delší dobu než potraviny složené z tuků a sacharidů. Protože tělo bílkoviny déle štěpí a využívá přitom mnohem více energie, čímž zvyšuje efektivitu hubnutí.

Pijte, i když právě nejste žízeň

Pokud máte pocit že váš proces hubnutí se zpomalil, zamyslete se nad tím, kolik přijímáte denně tekutin, zejména vody. Výzkumy potvrdily, že dehydrované tělo spaluje tuky dvakrát pomaleji. Voda vám také pomůže odolávat pocitu hladu déle. Pokud máte tedy problém s apetitem, napijte se dostatečně před jídlem i po jídle. Budete mnohem rychleji spalovat tuk.

Nový přítel syrovátkový protein

Vaše strava by se měla skládat z různorodých zdrojů: maso, ovoce, zelenina, obiloviny ... A nápoj připravený ze syrovátkového proteinu. Výzkumy totiž potvrdily, že ti, kteří během svého hubnutí pili syrovátkové nápoje (tzv. Whey protein drink), hubli dvakrát rychleji. Zapomínáme totiž na fakt, že není žádný protein prospěšnější než ten, který přijímáme v pevné stravě. Přísný dietní režim může zefektivnit nápoj ze syrovátkovým proteinem, který vhodně doplní nedostatek bílkovin.

Buďte trpěliví a dopřejte si čas

Nezhubnete za noc to, co se na vás nalepili během dlouhých let. Dopřejte si tedy čas a rozdělte své hubnutí do rozumných časových intervalů. I vaše tělo potřebuje čas na vzpamatování se z nové situace.

Ilustrační foto: Fotolia.com





Diskuse k článku 20 lehkých kroků úspěšného hubnutí

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku 20 lehkých kroků úspěšného hubnutí