Hubnutí po porodu

14 srpna, 2013 0 komentářů Sdílet Vidění:  3192
ako schudnúť po pôrode

Během těhotenství se jen málo žen zabývá tím, kolik přiberou. Hlavní je mít zdravé dítě a pěkné těhotenství. Svou původní váhu získají mnohé až o několik měsíců po porodu. Existuje mnoho "zaručených" metod jak co nejrychleji vrátit ručičku na váze tam, kde jsme byli zvyklí.

Jedním ze zaručených mýtů je hubnutí během kojení, které u některých žen funguje zaručeně a na jiné má zcela opačný efekt. Pravidlem by však mělo být, že během kojení se vyvarujte jakékoliv striktní redukční diety, pokud chcete, aby bylo vaše dítě zdravé. Během kojení je důležitá pestrá strava bohatá na živiny. V prvním čtvrtletí po porodu se matka musí soustředit na zdravou stravu plnou živin, aby co nejrychleji a přirozeně vrátila tělu sílu, zdraví a kondici. Nezdravá strava v těhotenství či nedostatečně výživná strava po porodu může v budoucnu vést k mnohem závažnějším zdravotním problémům, například k osteoporóze.

Dieta matek po porodu

Dieta a cvičení v prvních měsících po porodu nepřicházejí velmi v úvahu. Mnoho žen je vyčerpaných neustálým koloběhem kojení, nočního vstávání a domácích prací. Je náročné přizpůsobovat svůj program dalšímu malému členu rodiny. Samotné kojení je namáhavá činnost, která stojí nemálo sil a kalorií. Ženy, které jsou krátce po porodu, by se měli s určitostí vyhýbat jakémukoliv přehnanému cvičení. Vedle kojení stačí péči o domácnost a běžné domácí práce na to, aby si maminky zpevnily kritické partie a nevyšli ze cviku. Důležité je vyhýbat se nadměrnému stresu, který škodí nejen zdraví matky, má vliv na kvalitu a množství mléka, ale i zpomaluje proces hubnutí.

Čemu se vyhnout po porodu

Samozřejmě, důležité je vyhnout se stresu, nadměrnému hluku, znečištění a udržovat bezpečný a klidný domov. Matka by se měla vyvarovat onemocněním, případně užívání chemických léků. Vsaďte na bylinkové a přírodní léčiva, které neovlivňují kvalitu a množství mléka.

Pár tipů

  • pár měsíců po porodu zařazujte tělesnou aktivitu postupně a pravidelně
  • pravidelně kojte
  • jezte potraviny bohaté na bílkoviny
  • vybírejte si potravinové doplňky, které doplní ztracené minerální a stopové prvky
  • pijte více vody (10 až 12 sklenic denně)
  • vyhýbejte se tučným a mastným jídlům, jejichž příjem nezaručí větší množství mléka
  • řiďte se pokyny a radami odborníků a lékařů

Po porodu, ale i během těhotenství, zvyšte přísun listové zeleniny, která má vliv na regeneraci tkání a buněk. Kojící matka by si měla dopřát i celozrnné potraviny, které přirozeně doplní hladinu sacharidů v těle a zasytí na delší čas. Do stravy zařaďte hodně mléčných produktů a potravin bohatých na bílkoviny.

Ilustrační foto: Fotolia.com




Diskuse k článku Hubnutí po porodu

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Hubnutí po porodu