Zdravý jídelníček na hubnutí

26 ledna, 2012 0 komentářů Sdílet Vidění:  11890
zdravý jedálniček na chudnutie

Jídelníček na hubnutí

Jídelníček na hubnutí je vhodný pro všechny, kteří se chtějí zbavit přebytečných kilogramů. Vhodnou kombinací je zdravá výživa a pravidelný pohyb, díky kterému si vybudujete nový životní styl, zbavíte se jednou provždy přebytečnými kilogramů a upevníte si tak zdraví.

Základ jídelníčku na hubnutí tvoří jídla s nízkou energetickou hodnotou, ale zato bohaté na živiny, vitamíny a minerály.

PONDĚLÍ

  • Snídaně - celozrnný chléb, cottage cheese, drůbeží šunka, okurka, paprika, rajče, mléko
  • Svačina - nízkotučný jogurt , kivi
  • Oběd - zeleninový vývar, filé z tresky s bramborami, pórkem, cibulkou, řepkovým olejem, míchaný zeleninový salát
  • Svačina - nízkotučný tvaroh, ovocná šťáva
  • Večeře - grahamový chléb, sójová pomazánka, kukuřice, hrášek, ledový salát, mléko, pomeranč

 

ÚTERÝ

  • Snídaně - celozrnný chléb, máslo, šunka, paprika, mléko, mandarinka
  • Svačina - bílkovinná tyčinka
  • Oběd - fazolový salát s bramborami, vajíčkem, šunkou pokapaný citronovou šťávou, ozdobený petrželkou
  • Svačina - tvarohový dezert s ořechy, broskev
  • Večeře - ovesná kaše s ovocem a kakaem, banán, nízkotučný jogurt

 

STŘEDA

  • Snídaně - celozrnný chléb, tvaroh, šunka, zelenina, mléko
  • Svačina - nízkotučný jogurt
  • Oběd - čočka na řepkovém oleji s česnekem, rýže, okurka
  • Svačina - okurka, kyselé polotučné mléko
  • Večeře - houby s vaječným bílkem a šunkou, zeleninový salát, jogurt, celozrnný chléb

 

ČTVRTEK

  • Snídaně - celozrnný chléb, šunka, paprika, rajče, čaj bez cukru
  • Desátá - jablko, nízkotučný jogurt
  • Oběd - zeleninový vývar, rybí filé s cibulkou a žampiony na olivovém oleji, zeleninový salát, broskev
  • Svačina - rajčatový salát s jogurtem, celozrnný rohlík
  • Večeře - kuřecí prsa, grahamový chléb, mrkvový salát, nízkotučný jogurt

 

PÁTEK

  • Snídaně - celozrnný chléb, máslo, šunka, cottage cheese, mléko, čerstvá zelenina
  • Svačina - nízkotučný jogurt, nektarinka
  • Oběd - zeleninová polévka, celozrnné těstoviny s tvarohem, cibulkou a kysaným zelím
  • Svačina - acidofilní mléko
  • Večeře - plněné žampiony se zeleninou a sýrem, topinka, ovocný jogurt

 

SOBOTA

  • Snídaně - mix sušeného ovoce a zelený čaj s citronem, 1 plátek celozrnného chleba, 1 sklenice nízkotučného mléka, 1 lžičku meruňkové marmelády
  • Svačina - cottage sýr a rýžový chléb
  • Oběd - polévka z cukety a zelené gaspacho, celozrnný pita chléb, 1 broskev
  • Svačina - 1 malé jablko a 22 pistácií
  • Večeře - grilovaná ryba (talapia) se sezónní zeleninovou směsí, 1/2 sklenice hnědé rýže, 1 brokolice připravená v páře, jahody a maliny

 

NEDĚLE

  • Snídaně - banánový koktejl připravený z 2 banánů, špetky skořice, 1/2 vanilkového kefíru, 12 kostek ledu
  • Svačina - 1 celozrnný toast s 2 PL riccotty, 1 lžičku medu a 1 sušená fík
  • Oběd - 2 sklenice salátu, nasekaná zelenina, 1 vejce natvrdo, rozinky, mandle a balzamikový ocet, toastový chléb
  • Svačina - tortila a guacamole
  • Večeře - pita chléb s 1 lžičkou feta sýru, koktejlové rajčata, olivy, špenátové listy, olivový olej a 1 sklenici citronové šťávy

 

Tento zdravý jídelníček si můžete přizpůsobit potravinami sezónního charakteru. Zda obohatíte snídaně o ovoce ze zahrádky, nebo si připravíte zdravý svačina se zeleninku ze zahrady, je už jen na vás a vašich choutkách. Při sestavování jídelníčku nemusíte dbát pouze na hubnutí, ale hlavně na jeho energetickou hodnotu, která musí odpovídat vašemu energetickému výdeji.

Máte i vy své tipy na zdravý jídelníček? Podělte se o ně v diskuzi pod článkem.

Foto © Liddy Hansdottir - Fotolia.com




Diskuse k článku Zdravý jídelníček na hubnutí

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Zdravý jídelníček na hubnutí