Draslík

7 dubna, 2012 0 komentářů Sdílet Vidění:  3366
zdroje draslíku - kôrovce

Draslík je minerální látka, která má mnoho důležitých funkcí, včetně :

  • kontroluje rovnováhu tekutin v těle
  • pomáhá snižovat krevní tlak

Zdroje draslíku

Draslík se nachází ve většině druhů potravin. Dobrými zdroji draslíku jsou:

  • ovoce - banány
  • zelenina
  • ořechy a semena
  • mléko
  • ryby
  • korýši
  • hovězí maso
  • kuře
  • krocan
  • chléb

Kolik draslíku potřebujeme

Dospělí potřebují denně 3500 mg draslíku. Měli byste být schopen získat potřebné množství draslíku konzumací pestré a vyvážené stravy.

Co se stane, když užijete příliš mnoho draslíku

Pokud užijete příliš mnoho draslíku, může to způsobit bolesti žaludku, nevolnost a průjem.

Starší lidé jsou ve větší míře vystaveni riziku z předávkování draslíku. Je to proto, že ledviny starších lidí jsou méně schopné odstranit draslík z krve. Proto by starší lidé neměli užívat draslíkové doplňky, pokud to nemají doporučené jejich lékařem.

Foto © Alexander Raths - Fotolia.com

Přečtěte si více: Magnézium - horčík



Diskuse k článku Draslík

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Draslík