Pistácie a jejich nutriční složení

13 února, 2013 0 komentářů Sdílet Vidění:  5233

Pistácie rostou jako domácí plodina na Blízkém východě a ve střední Asii, taktéž ve Středomoří a na jihu Spojených států. Jsou ceněny pro svou typickou chuť . Mají typickou "pistáciovou" zelenou barvu a jsou dražší než jiné oříšky. Pistácie lze konzumovat buď surové nebo pražené .

Pistácie, stejně jako většina ořechů, obsahují množství minerálů a zdravých tuků. Nicméně, solené pistácie mají vysoký obsah sodíku, ve srovnání se syrovými pistáciemi.

Kalorie a sacharidy obsažené v pistáciích

Čtvrtina šálku syrových pistácií obsahuje přibližně 173 kalorií, většina z kalorií pochází z tuků . Stejně jako většina ořechů, i pistácie mají nízký obsah sacharidů a jeden šálek jich obsahuje pouze 8,5 gramu sacharidů, z čehož je obsah vlákniny 3,2 gramu.

Pistácie a bílkoviny

Čtvrtina šálku pistácií obsahuje 6,2 gramu bílkovin, což představuje 13 procent pro muže a 11 procent pro ženy doporučené denní dávky bílkovin na den. Ačkoli pistácie neobsahují všechny esenciální aminokyseliny, obsahují především arginin a fenylalanin. Fenylalanin zlepšuje náladu, snižuje bolest a omezuje chuť na jídlo, zatímco arginin pomáhá zlepšovat imunitní systém.

Tuky v pistáciích

Čtvrtina šálku pistácií obsahuje 14 gramů tuků a většina z nich je tvořena ze zdravých polynenasycených a mononenasycených tuků. Pistácie neobsahují cholesterol a trans - tuky . Obsahují fytosteroly, které zabraňují vstřebávání cholesterolu ve střevech .

Antioxidanty v pistáciích

Pistácie jsou bohaté na množství antioxidantů ve srovnání s jinými ořechy, jakými jsou beta - karoten, vitamin E a lutein.

Zdravá vláknina v pistáciích

Pistáciové ořechy jsou dobrým zdrojem vlákniny. Vláknina je důležité pro zdravé fungování trávicího systému a pomáhá snižovat riziko vzniku srdečních onemocnění a cukrovky. Muži by měli denně zkonzumovat průměrně 30-38 gramů vlákniny a ženy kolem 21-25 gramů vlákniny. Zvýšená konzumace pistáciových oříšků vám dopomůže zvýšit i příjem vlákniny.

Pistácie jsou bohatým zdrojem minerálních látek

Pistácie mají širokou škálu minerálů, jako je měď, mangan a fosfor. Jeden šálek pistácií obsahuje 44 procent doporučené denní dávky mědi, která je nezbytná pro zdravé kosti, při tvorbě červených krvinek a kolagenu. Šálek pistácií obsahuje více než 20 procent doporučené denní dávky fosforu a 15 procent manganu. Mangan je důležitý při tvorbě kostní hmoty a při metabolismu cholesterolu a fosfor při uchovávání energie v organismu. Jeden šálek pistácií dodává tělu více než 10 procent doporučené denní dávky draslíku a hořčíku.

Vitamíny a pistácie

Pistácie obsahují málo vitaminu A, C a E, avšak jsou bohaté na vitaminy skupiny B. Jeden šálek pistácií dodává organismu 40 procent doporučené denní dávky vitaminu B6 a více než 20 procent thiaminu. Vitamin B6 pomáhá při metabolismu aminokyselin a glykogenu. Thiamin, tedy vitamin B1, pomáhá pro správné fungování trávení, chuti k jídlu a na správné fungování mozku. Pistácie obsahují v malých množstvích také kyselinu listovou, biotin, riboflavin, niacin a kyselinu pantotenovou.

Pistácie pomáhají udržet zdravé oči

Karotenoidy zeaxantin a lutein pomáhají udržet zdraví očí. Obsah těchto karotenoidů je v pistáciích vyšší, než v jiných ořechách. V pistáciích se také nachází beta - karoten, který se v těle přeměňuje na vitamin A a ten podporuje zdraví očí.




Diskuse k článku Pistácie a jejich nutriční složení

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Pistácie a jejich nutriční složení