Pitný režim

24 března, 2012 0 komentářů Sdílet Vidění:  2537
pitný režim

Jaký je důležitý správný pitný režim a kolik pít během dne? Víte rozpoznat příznaky dehydratace?

Voda v těle

Voda tvoří asi dvě třetiny hmotnosti ve zdravém těle.

Většina chemických reakcí, které se dějí v našich buňkách potřebují vodu, aby mohly správně pracovat . Vodu potřebujeme také na to, aby krev mohla nést živiny do celého těla a zbavovala se odpadu.

Ztráta vody organismem

Vodu ztrácíme po celý den. Voda se odpařuje když dýcháme, ztrácí se potem a vylučuje se i močí. Vodu tělo ztrácí ve zvýšeném množství tehdy, když stoupne tělesná teplota, nebo se provádí těžší fyzická aktivita.

Správný pitný režim - kolik bychom měli pít

Výskumy pro měření ztráty vody ukázaly, že bychom měli vypít asi 1,2 litru tekutin denně, aby se neprojevila dehydratace. To znamená asi 6 sklenic po 200 ml, nebo 8 sklenic po 150ml .

Snažte se vyhnout sladkým perlivým nápojům, které mohou být s vysokým obsahem přidaných cukrů. Ty mohou mít vysoký obsah kalorií a mohou být špatné pro zuby.

Příznaky dehydratace

Když naše tělo nemá dostatek vody stává se dehydratovaným. Jedním z prvních příznaků dehydratace je pocit žízně.

Další běžné příznaky dehydratace:

  • málo moči , který je tmavě zbarvený
  • bolesti hlavy
  • nedostatek energie
  • pocit slabosti

 Foto © Andres Rodriguez - Fotolia.com

Přečtěte si více: Jód



Diskuse k článku Pitný režim

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Pitný režim