Pozitiva konzumace oliv

17 února, 2013 0 komentářů Sdílet Vidění:  4319

Olivy jsou ovoce rostoucí na stromech. Zralé olivy mohou mít buď černou nebo zelenou barvu. Existuje množství odrůd oliv, které se mezi sebou liší barvou, velikostí, tvarem, chutí a původem. Olivy sklizeny rovnou ze stromu se nedají hned konzumovat, protože jsou velmi hořké. Olivy se po sklizni speciální zpracovávají, čímž vzniká jejich typická olivová chuť.

Obsah tuků v olivách

Olivy rostou na stromech s názvem Olea europaea. Již z názvu lze vyčíst i jejich hlavní složení a původ. Olea v latině znamená oleje, což znamená, že olivy mají vysoký obsah tuku. 75 % tuků v olivách je tvořených kyselinou olejovou a mononenasycenými tuky, které mají řadu zdravotních výhod, jako jsou například výborné protizánětlivé vlastnosti a snižování hladiny LDL "špatného" cholesterolu v krvi. Europaea znamená, že původ oliv je z oblasti Středomoří v Evropě.

Olivy jsou výborným zdrojem vitaminu E

Vitamín E patří mezi antioxidanty, které podporují funkci imunitního systému a chrání tělní buňky, buňky mozku, plic a krve před poškozením. Jeden šálek oliv zahrnuje více než 20 procent denní doporučené dávky vitamínů A a E a díky přítomným tukem jsou tyto vitamíny lépe absorbovány v zažívacím traktu.

Další vitaminy nacházející se v olivách

Olivy kromě vitamínu E obsahují i ​​další spektrum zdraví prospěšných vitamínů. Obsahují vitamíny B1, B5, B6. Tyto vitaminy pomáhají tělu získat energii z přijatých sacharidů. Niacin, který se také nachází v olivách, je důležitý při tvorbě hormonů. Kyselina pantothenová je zase nezbytná při tvorbě červených krvinek.

V 100 gramech oliv se nachází 403 IU vitaminu A a 230 mikrogramů beta karotenu. Vitamín A je důležitý pro zdravé oči, pro správné fungování imunitního systému a při produkci červených krvinek. Beta karoten se v těle přeměňuje na vitamin A, proto má stejné využití jako vitamin A.

Jak ovlivňují tuky v olivách na zdravé srdce

Většina tuků v olivách je mononenasycených a právě ty jsou zdraví prospěšné. Olivy patří k potravinám, které jsou jedním z nejlepších zdrojů mononenasycených tuků, spolu s avokádem a makadamovými ořechy. A právě konzumace mononenasycených tuků a také polynenasycených tuků přispívá ke snižování LDL, tedy " špatného" cholesterolu v krvi ak zvyšování HDL, tedy "dobrého " cholesterolu v krvi.

Obsah sodíku v olivách

Ačkoli olivy nabízejí celou řadu příznivých účinků na zdraví, jsou bohaté na zdravé tuky a vlákninu, měly by být konzumovány v přiměřeném množství. Konzervované olivy mají vysoký obsah sodíku. Šest celých oliv oliv z konzervy obsahuje přibližně 270 mg sodíku, což představuje přibližně 12 procent z doporučené denní dávky. Pro zachování si zdraví je důležité všímat si příjem sodíku, i když pochází ze zdravých potravin.




Diskuse k článku Pozitiva konzumace oliv

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Pozitiva konzumace oliv