Proč by neměla chybět červená řepa na talíři

3 dubna, 2013 0 komentářů Sdílet Vidění:  4673
cvikla a jej vplyv na zdravie človeka

Červená řepa nepatří ke každodenním složkám našeho jídelníčku. Přesto je to zelenina se širokospektrálním účinkem na naše zdraví, ale i krásu. Její velkou výhodou je rychlá příprava, zajímavá chuť a nevšední barva, kterou můžeme využít i jako dekorační prvek na talíři.

Dietní červená řepa

Velkým plusem červené řepy, nebo tzv. červené řepy je, že neobsahuje téměř žádné nenasycené a nasycené tuky, což z ní činí ideální dietní potravinu. Má jemně nasládlou chuť, která pomáhá v boji s touhou po sladkostech a různých sladkých dobrůtky. Cukr obsažený v červené řepy je výborným palivem pro náš organismus.

Červená řepa a vitamíny

Červená řepa obsahuje mnoho vitamínů a stopových prvků, jako je sodík, vápník a hořčík. V boji s nachlazením a oslabenou imunitou se určitě hodí vysoký obsah vitamínu A a C a niacinu.

Červenou řepu by si měli oblíbit především těhotné ženy a ženy plánující potomstvo, protože obsahuje velké množství kyseliny listové, která podporuje růst nových buněk. Má i ochranné účinky na srdce a blahodárný vliv na červené krvinky.

Nesmíme zapomínat ani na vlákninu, která podporuje trávení, pomáhá odstraňovat z těla toxiny a má vynikající sytící vlastnosti. Tento červený bojovník se osvědčil v boji s některým druhy rakoviny, hlavně však rakovinou tlustého střeva, protože má očistný účinek a obnovuje zdravé sliznice střeva.

Dostupnost červené řepy

Velkou výhodou červené řepy je její celoroční dostupnost a fakt, že se může konzumovat upravit na mnoho způsobů a také v surové formě. Stačí si ji uložit do chladničky a párkrát za den si uříznout plátek a dochutit si jím jídlo.

Vděčnou formou je i cviklová šťáva, která již při vypití 50 až 100 ml dvakrát denně zlepšuje problémy s krví (chudokrevností), vypadáváním vlasů, či problémy s pokožkou. Pozor však na množství vypité šťávy, hlavně pokud s Řepná šťávou jen začínáme. Více než 100 ml vypitých na jeden doušek může vyvolat nevolnost, zvracení, či až příliš silnou očistnou reakci. Proto je Řepná šťávu vhodné ředit s jinou ovocnou či zeleninovou šťávou a postupně poměr salátové šťávy zvyšovat.

Červenou řepu můžeme označit jako jednu z univerzálních potravin, která by měla patřit do našeho jídelníčku podobně jako například brambory. Existuje mnoho inspirativních receptů na její přípravu a podávání. Vyzkoušejte si připravit například červenou řepu se zázvorem .

Ilustrační foto Fotolia.com

Přečtěte si více: Meruňky a jejich zdravotní výhody



Diskuse k článku Proč by neměla chybět červená řepa na talíři

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Proč by neměla chybět červená řepa na talíři