Selen

8 dubna, 2012 0 komentářů Sdílet Vidění:  2870
zdroje selénu - paraorechy

Selen je stopový prvek, který hraje důležitou roli ve funkci imunitního systému a při reprodukci. Také pomáhá předcházet poškození buněk a tkání.

Zdroje selenu

Selen se vyskytuje běžně v životním prostředí . Dobrými zdroji selenu jsou:

  • para ořechy
  • chléb
  • ryba
  • maso
  • vejce

Kolik selenu potřebujeme

  • 0.075 mg na den pro muže
  • 0.06 mg na den pro ženy

Pokud budete jíst maso, ryby nebo ořechy, měli byste být schopni získat tolik selenu, kolik potřebujete a nebudete mít jeho deficit.

Co se stane, když užijete příliš mnoho selenu

Příliš mnoho selenu způsobuje onemocnění selenosis. Toto onemocnění ve svém mírném stupni způsobuje vypadávání vlasů, kůže a nehtů.

Pokud užíváte selenové doplňky výživy, je důležité, abyste je neužívali příliš mnoho, protože by to mohlo být škodlivé.
Užíváním doplňků selenu o hodnotě 0.35mg na den nebo méně je nepravděpodobné, že by mohly způsobit nějakou škodu.

Ilustrační foto © MARK BOND - Fotolia.com

Přečtěte si více: Draslík



Diskuse k článku Selen

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Selen