Vitamin K

21 března, 2012 0 komentářů Sdílet Vidění:  2898
zdroje vitamínu k - špenát

Vitamin K má několik důležitých funkcí. Jednou z nich je například to, že pomáhá při budování silných kostí . Nicméně nejdůležitější funkcí je právě jeho účinek při srážení krve . Vitamin K je nezbytný pro správné hojení ran .

Zdroje vitaminu K

Dobrými zdroji vitaminu K jsou:

  • zelená listová zelenina, jako brokolice, kapusta, květák a špenát
  • rostlinné oleje
  • obilí
  • malé množství lze nalézt také v mase a mléčných výrobcích
  • vitamin K je také produkován bakteriemi ve střevě

Kolik vitaminu K tomu potřebujeme

Dospělí potřebují denně přibližně 0.001mg vitaminu K na každý kilogram své tělesné hmotnosti.

Například, někdo kdo váží 65kg potřebuje 0.065mg na den vitamínu K, zatímco osoba, která váží 75 kg by potřebovala 0.075mg na den.

Vitamin K, který vaše tělo hned nevyužije, tělo si ho uloží v játrech pro budoucí použití. Takže není nutné jej do svého jídelníčku zařazovat každý den.

Co se stane, když užijete příliš mnoho vitaminu K

Není dostatek důkazů o tom, že by měli vysoké dávky vitaminu K přijímány každý den nějaké účinky.

Když budete jíst zdravou a vyváženou stravu, budete tak přijímat dostatek vitaminu K a nemusíte se bát jeho deficitu . Pokud užíváte suplementy vitaminu K, neužívejte jich příliš dlouho, protože by to mohlo být škodlivé pro vaše zdraví.

Ilustrační foto © Viktor - Fotolia.com

Přečtěte si více: Vápník



Diskuse k článku Vitamin K

komentárov

Powered by Facebook Comments

Podobné články


Diskuse k článku Vitamin K